• Black YouTube Icon
  • Instagram Social Icon

BAROKK & KLASSZIKUS FUVOLA

25 éves pályafutásom során rengeteg különböző hangszert próbáltam már, volt köztük sakuhacsi (japán bambuszfuvola), üvegfuvola, kínai fafuvola, ír fuvola, csőrfuvola és még sorolhatnám. Valamilyen okból azonban egyszer sem próbáltam megszólaltatni korhű fafuvolát. Mindig is szerettem barokk és klasszikus darabokat játszani, és természetesen megszámlálhatatlanul sok művet adtam elő ezekből a korszakokból modern fuvolán, akár csembalósokkal, akár más historikus zenészekkel együtt. Arra törekedtem, hogy az adott kor zenei stílusához illő módon, a saját hangszeremen is a lehető legkorhűbb hangzást hozzam létre – tudatosan más hangszínekkel, vibratóval és artikulációval szólaltattam meg az egyes műveket.

Érdekes módon csak nemrég, 2016 nyarán kezdtem el alaposabban megismerni a korhű fuvolákat, hogy mélységeiben is jobban megértsem doktori munkám, a The Classical Flute and Guitar Project repertoárját, amelyen jelenleg is a londoni Királyi Zeneakadémián dolgozom. 

 

Rögtön nagyon közelinek éreztem magamhoz a hangzást, magát a faanyagot, illetve azt a fajta érzékenységet, amely ezeket a hangszereket jellemzi. Néhány hét gyakorlás után elhatároztam, hogy komolyabban elkezdek foglalkozni a historikus hangszerjátékkal, és a fejembe vettem, hogy ezeken a hangszereken is szeretnék professzionális tudásra szert tenni. Így aztán 2016 szeptembere óta Londonban a Királyi Zeneakadémián Liza Beznosiuk osztályában tanulok barokk fuvolát, emellett Budapesten Csalog Benedektől veszek rendszeres órákat.