• Black YouTube Icon
  • Instagram Social Icon

DOKTORI TANULMÁNYOK A LONDONI KIRÁLYI ZENEAKADÉMIÁN

Független művészként és tanárként nagyon fontos számomra hosszú távú, saját zenei projektek felépítése és a mögöttük rejlő művészi gondolatok megértése. Azt gondolom, hogy valódi szakértelmet és tudást az ilyen jellegű tapasztalatokból lehet szerezni előadóművészként és az oktatás területén is. Ezért elhatároztam, hogy annak érdekében, hogy megfelelő rálátásom legyen a művészetemre, és hogy hasznos kutatási eszközöket találjak az előadó-művészi munkásságomhoz kapcsolódó kérdések feltárására, jelentkezem egy, a világ élvonalába tartozó intézmény doktori képzésére. 

Óriási megtiszteltetés, hogy felvételt nyertem a londoni Királyi Zeneakadémiára, így én lehetek az intézmény történetének első fuvolista doktori hallgatója. Témámon, a The Classical Flute and Guitar Projecten Koltai Katalin gitárművésszel, valamint a Royal Academy of Music professzoraiból álló egész csapat konzulenssel, Briony Cox-Williamsszel, Neil Heyde-del, Timothy Jonesszal, Sarah Callisszel és Daniel-Ben Pienaarral dolgozom együtt. 

A The Classical Flute and Guitar Project célja a fuvola-gitár formációról kialakult kép újragondolása új bécsi klasszikus mesterművekből készült átiratok létrehozásán és azok, valamint korabeli eredeti művek bemutatásán keresztül. Koncertjeinken és átiratainkban a két hangszer együttesét új, eredeti perspektívába helyezzük, és olyan mesterművek segítségével igyekszünk bemutatni, amelyek a fuvola és a gitár zenei sokszínűségét emelik ki a tradicionálisan inkább billentyűs vagy vonós hangszerek sajátjának tekintett komplex zenei struktúrákban.